Minua ei ärsytä mikään niin paljon kuin ihmiset, jotka puhuvat toisista ja toisten elämästä tietämättä yhtään tosiasioita. Jotkut puhuvat toisen kännisekoiluista ja leimaa ihmisen niiden perusteella. Se on erittäin ärsyttävää. Jos kerran kännissä tekee jotain hyvin tyhmää, onko siitä pakko muistuttaa joka päivä koko loppuelämänsä ajan? Jos kerran kännissä harrastaa seksiä jonkun tuntemattoman kanssa, ei se saman tien tarkoita, että henkilö on huora. Tai jos henkilö yrittää tappaa itsensä humalassa, ei se saman tien tarkoita hänen olevan huomiohakuinen. Meidän kaikkien olisi parempi pitää suumme kiinni, jos emme tiedä koko totuutta. - Tai edes osaa siitä.
On monia ihmisiä, jotka nauttivat siitä, kun toisesta ihmisestä puhutaan ja levitellään kaikenlaista. Se ei kuitenkaan kaikista ole kovin mukavaa. Esimerkkinä minun tilanteeni. Kaikki puhuvat siitä, kuinka elämäni on niin helvetin täydellistä. Jopa omat vanhempani sanovat minulle, ettei elämässäni ole mitään valittamista. Voi rakkaat ihmiset, kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Juu, kyllä, omistan 9.86 keskiarvon.. Juu, kyllä, minulla on 5 harrastusta.. Juu, kyllä, olen ihan hyvännäköinen ja poikien mieleen... Juu, kyllä, vanhemmillani on rahaa.. Mutta ei noista mikään asia tai edes kaikki yhdessä tarkoita sitä, että minun elämäni olisi yhtä ruusuilla tanssmista. Näette sen itsekin tätä blogia lukiessa eikö totta? Eivät ne 10 todistuksessa tai hauikset käsissä tule itsestään. Eivät ne poikien katseet pelasta huonoa päivää. Ei se isin lompakko lohduta, jos oikeasti on paha olla. On väärin, että leimaamme ihmisiä joko heidän tekemisien tai esimerkiksi elämäntilanteen vuoksi. Kännissä sekoilevat ovat juoppoja ja huoria, koulussa pärjäävät hikareita, vanhempien rahoilla vaatteita ostavat kermaperseitä, laihat anorektikkoja, masentuneet heikkoja... Tätä listaa voisi jatkaa ikuisuuteen.. Meistä kukaan, ei siis kukaan, ole yhtään sen parempi ihminen. Meistä kukaan ei voi leimata toista ihmistä, koska ei itse ole yhtään mitään enempää. Eikä meistä kenenkään kannata katsoa henkilöä kadulla ja sanoa saman tien: "Ton elämä on nii täydellistä, kun sillä on tollane vartalo ja kumppani." Ulkokuoren alla piilee niin paljon muutakin. Sellaisia asioita, joita kukaan muu kuin henkilö itse ei tiedä. Siispä ensi kerralla, kun meinaat avata suusi jonkun toisen ihmisen asioista tai elämästä, pidäkin se kiinni. - Näin voit välttää paljon pahaa mieltä ja saada hyvän mielen myös itsellesi. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti