En tiedä, miksi tykkään rangaista itseäni. Jotenkin vain rakastan sitä tunnetta, kun saan itselleni helvetin pahan olon. Jotenkin minusta tuntuu, että ansaitsen sen kaiken. Esimerkiksi olen alkanut pitämään siitä nälän tunteesta, jota tämä dieetti aiheuttaa. Vaikka haluan fitnessvartalon enkä sitä anorektikon vartaloa, niin silti rakastan nälän tunnetta. Onneksi tämä dieetti menee koko ajan alaspäin, joten pääsen koko ajan syvemmälle ja syvemmälle rankaisemaan itseäni.
Nykyisin joka treenissä minua alkaa pyörryttää jossain vaiheessa, ainakin tiukoissa treeneissä, joita on noin 6/7. Esimerkiksi eilisessä jalkatreenissä jouduin treenin jälkeen makaamaan salin lattialla, sillä oloni oli niin heikko. Käteni tärisivät, verenmaku tunkeutui suuhuni, silmät sumenivat..Muut salilla olijat katsoivat minua ja lattialla yskimistäni pelokkaasti. Joku mies oli lähellä tulla jo auttamaan, mutta sitten hän kääntyi pois päin ja tajusi, että en minä kuolemaa sentään tee.
Viime perjantaina kävin hyppytunnilla tekemässä puntin ja koulun jälkeen tekemässä aerobisen. Hyppytunnin jälkeen menin kouluun, vaikka lähes kaaduin kävellessäni. - En ehtinyt syömään lounasta, kun vasta koulun jälkeen. Kaverit katsoivat minua kauhistuen ja kysyivät, miksi näytän niin "ryytyneeltä". Myös opettajani kysyi luokkaan astuessani: "Kiera, are you okay?" Minusta oli jopa huvittavaa, miten kaikki olivat niin kauhistuneita nähdessäni minut niin heikkona. - Nykyisinhän minä olen joka treenin jälkeen siinä jamassa.
Kävin eilen (yllätys, yllätys) taas lääkärissä. Lääkärissä jouduin kertomaan tästä ravintojutusta ja treeneistäni. Minun olisi tehnyt mieli valehdella, mutten uskaltanut, sillä vanhempani olivat mukana. Lääkäri katsoi minua järkyttyen ja isääni myös. Isänihän on tässä minun ravintojutussa aivan samalla tavalla mukana, kun minä itse. Ainoa vaan, että isä ei tiedä, että vedän joka treenin siihen pisteeseen, että syke pomppii siellä 200 ja silmät sumenevat. Lääkäri sanoi, että tämä kalorimäärä (1800) ei riitä mihinkään tällä kulutuksella. Isäni mielestä se on höpöhöpöpuhetta, sitä paitsi jos haluaa laihtua, pitää kuluttaa enemmän kuin syö. No seuraavaksi lääkäri kysyi, miten pitkälle tämä dieetti kestää. Isäni vastasi, että jos minä siihen pystyn niin 1200 kaloriin asti. Lääkäri katsoi minua ja lähes alkoi itkeä, sillä teen elämästäni aivan helvettiä. Mutta eipä lääkäri oikein voinut muuta sanoa, kun määrätä minut kevään lopulla laajoihin verikokeisiin katsomaan, onko tämä dieetti aiheuttanut terveydelleni jotain.
Se minun piti vielä kertoa, että noin kuukauden minulla meni hieman paremmin. Olin iloisempi ja ajattelin, että tämä kaikki ollaan jo kohta saatu päätökseen. Nyt pikku hiljaa olen huomannut, että alan mennä taas sinne samaan paskaan alamäkeen, jonne olen ajautunut jo miljoona kertaa. En halua joutua sinne. En vain jaksa sitä. Taas.
Paraneminen on hidasta. Itse teen sitä edelleen, vaikka minun ongelmani olivat huomattavasti pienempiä ja niistä on jo noin vuosi, joistain lähes kaksi vuotta.
VastaaPoistaHaluatko todella sen fitnessvartalon nyt? Oman henkisen terveytesi uhalla?
Voi ei, tsemppiä ja jaksamista oikein paljon myös sinulle! En oikein tiedä enää mitä haluan. Haluan sen vartalon, sillä haluan pystyä osoittamaan itselleni, että pystyn siihen. Haluan osoittaa, että mikään mitä minulle on sattunut, ei ole este vain hidaste. Mutta onhan se totta, että vaarallisilla vesillä tässä liikutaan.
VastaaPoistaTuosta pitäs sen lekurin tehdä lastensuojeluilmoitus.
VastaaPoistaPyydän etukäteen anteeks tätä kysymystä mikä ei liity tähän postauksee, mitä oon lukenu sun tekstejä nii sulla on varmasti tosi rankaa :/ mut nii haluisin tietää miten ihmeessä saat salilla kulutettua sen yli 1000kaloria?:o mitä sarjoi/paljon aerobista ja mitä?
VastaaPoistaEi se mitään. Toki minulta saa kysyä erilaisia kysymyksiä. :) Ja no se riippuu aivan treenistä. Minulla on ainakin henkilökohtaisesti sellainen tilanne, että sykkeeni nousee todella nopeasti todella korkealle. Esimerkiksi tunnin spinningissä saan kulutettua sen 600-700 kaloria. Jos siinä menee vielä tunniksi salille tekemään esimerkiksi hauikset/ojentajat niin äkkiä siinä suunnilleen se 1000 kaloria menee. Toki toinen vaihtoehto on juosta vaikka intervalli 30 min tai normaali juoksu vaikka 45 min ja siihen puntti päälle. Vaihtoehtoja on monia. Mutta sykehän on yksilöllinen kaikilla, ei kaikkien syke nouse niin korkealle, mikä toisaalta voi olla hyväkin asia, sillä en tiedä, mitä sydämeni tykkää siitä, jos treenaan joka päivä sillä 160-190 sykkeellä.
VastaaPoista