Koeviikko. En voi edes kuvailla sitä helvettiä.
Särkylääkkeitä menee joka päivä noin kolme kappaletta. Kyyneliä valuu silmistä
joka tunti. Joka päivä kokeisiin luetaan se 10–12 h. En todellakaan tunne
itseäni kohtaan armoa. Sattuuko sinua? No hyvä. Ei tuloksia kuulukaan saada
helpolla. Nyt olen alkanut huomata, kuinka sairasta tämä on. Tämä kaikki ei ole
enää ainoastaan henkinen taistelu henkistä pahoinvointia vastaan. Tämä on nyt
myös fyysinen taistelu fyysistä pahoinvointia vastaan. Olen nyt joka päivä
kokeisiin lukiessani saanut useita ahdistuskohtauksia. Silloin kaikki sumenee.
Ensin syke alkaa nousta. Pian sen jälkeen huomaa, kuinka kädet alkaa täristä ja
menee aivan paniikkiin. Kyyneleet alkavat valua silmistä ja alat huutaa.
Välillä olet vain aivan hiljaa, koska et pysty itkemään. Lopuksi sinua alkaa
vielä oksettaa. Minulla on tällä viikolla käynyt monta kertaa erittäin lähellä,
etten olen työntänyt sormia kurkkuun ja oksentanut. Olen onneksi pystynyt
välttämään sen. Minua vain pelottaa, mitä minulle on käymässä, kun kehonikin
voi jo näin huonosti. Minua huimaa nykyään jatkuvasti oksettamisesta puhumattakaan.
Koko ajan on erittäin heikko olo, eikä oloa todellakaan helpota ikuiset
itsesyytökset ja itsensä pakottaminen lukemaan kymmenen tunnin jälkeen sekä
pelko siitä, ettei osaa mitään. Muutaman kerran, kun en omasta mielestäni ole
osannut ”mitään”, minulla on käynyt mielessä myös tarttua veitseen. Välillä tekisi
niin paljon mieli iskeä veitsi vatsaan tai vaikka jalkaan ja huutaa itselleen:
”No osaatko nyt ne matematiikan kaavat?!” En ole onneksi uskaltanut tehdä
sitä…vielä…
(kuvat:www.weheartit.com)


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti