Älkää pelätkö, en ole lähdössä mihinkään. Välillä vain tuntuu olisiko se helpompi vaihoehto. Olisiko ihanaa, jos ei tarvitsisi enää huolehtia ulkonäöstä, ystävyyssuhteista, perheenjäsenistä, koulunúmeroista.. MISTÄÄN. Minä tiedän vastauksen: Olisi se. Mutta valitettavasti meidän ihmisten on kamppailtava ongelmiamme vastaan päivittäin. Ylipainoiset ihmiset kamppailevat painoaan vastaan joka päivä. Alkoholistit kamppailevat alkoholin houkutusta vastaan päivittäin. Minun kaltaiseni kamppailevat epätäydellisyyttä vastaan joka päivä. Välillä tuntuu turhalta elää, koska elämä on yhtä kamppailua. Tiedän kuitenkin, että joku päivä olen tuon kamppailun voittaja. Seison ylpeänä siitä, että en antanut periksi silloin, kun oli vaikeaa. Seison ylpeänä siitä, että selvisin vaikeista ajoista voittajana. Kunpa me kaikki voisimme olla tuollaisia voittajia...
Ikävä kyllä on paljon ihmisiä, jotka häviävät kamppailun. He tarttuvat aseeseen tai pulloon, koska missään ei ole mitään järkeä. Välillä jokainen meistä ajattelee, miksi elämä on yhtä tuskaa aamusta iltaan. Miksi kukaan ei auta meitä? Miksi kukaan ei näe, että minulla on paha olla? Loppupeleissä kaikki me olemme yksinään. Kukaan muu ei voi muuttaa elämämme suuntaa. Vain me itse voimme tehdä elämästämme siedettävää tai vaikeaa. Vain me itse päätämme tartummeko aseeseen vai selvitämmekö ongelmamme. Minä ainakin haluan mielummin olla heikko, joka näyttää ongelmansa ja selviää niistä kuin vahva, joka ei kerro ongelmistaan vaan tekee surullisen ratkaisun itsenään. Meidän jokaisen on mentävä itseemme. Ei kannata viedä omaa elämäänsä ongelman takia, jonka voi vielä selvittää. Elämänpäätös on niin lopullista.. Ethän sinäkään tee sitä, ethän?
![]() |
| Älä mene (kuva: www.weheartit.com) |
Minä jos kuka tiedän, miltä tuntuu itkeä aamusta iltaan. Aamulla en halua herätä kouluun, illalla en halua mennä rääkkäämään itseäni salille. Päivällä en halua lukea kokeisiin. Mutta siitä huolimatta teen kaiken tuon. Teen kaiken oman hyvinvointini kustannuksella. En enää pitkään aikaan ole voinut sanoa, että rakastan elämääni. En ole voinut sanoa, että nautin elämästäni. Nautin elämästäni silloin, kun lihakset kasvavat, kymppi näkyy koepaperissa tai pojat flirttailee minulle. Jos en saa huomiota tai onnistumista, vihaan elämääni. Silloin minusta tulee hermoraunio. Silloin itsekin olen lähellä romahtaa ja tehdä kaikkea todella tyhmää. Onneksi olen sen verran fiksu tyttö, että uskon selviäväni kaikesta niiden hyvin hetkien avulla. Hei te ihanat ihmiset kyllä tekin selviätte! Selviämme yhdessä. Olette tärkeitä.. ja te, jotka ette ole täällä enää huomenna.. tekin olette tärkeitä minulle <3

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti