maanantai 19. maaliskuuta 2012

Liikaa vaatimuksia!!!!

Vaatimuksia satelee joka puolelta. (kuva www.weheartit.com)
Välillä tuntuu, että maailma on täynnä kaikenlaisia vaatimuksia. Pitäisi olla erinomainen koulussa, pitäisi olla urheilullinen ja syödä terveellisesti, olla vanhempien unelmalapsi, olla sosiaalinen ja omistaa monia ystäviä, olla niin helvetin hyvännäköinen ja kaikkien poikien mieleen... ENTÄ KUN EI VAAN ENÄÄ JAKSA?! Entä, kun alkaa väsymään erilaisiin vaatimuksiin, joita yhteiskunta ja eri tahot meille sanelevat päivittäin? - Onko silloin surkeampi ihminen? Mikseivät aikuiset tajua, että erilaisilla vaatimuksilla luodaan mm. nuorille entistä pahempi olo.Monet nuoret ajattelevat olevansa riittämättömiä sellaisina kuin ovat. - Näin minulle kävi.



Mikään ei yhtäkkiä tuntunut miltään, eivät onnistumiset eivätkä ilot. Elämä muuttui pelkäksi suorittamiseksi. Päivästä ja viikosta toiseen. Aina piti vain ajatella kouluarvosanoja, kiinteitä reisiä ja kaverisuhteiden säilymistä. Välillä kysyn itseltäni, onko se tosiaan yhteiskunta, joka asettaa minulle nämä ehdot? Vai voisinkohan itsekin muuttaa ajattelutapaani? Ehkä se olenkin minä, joka vaatii tiukkaa takapuolta ja täydellistä kympin keskiarvoa. Mielestäni nykyisin minä olen se, joka vaatii liikoja, mutta yhteiskunnan vaatimukset saivat tämän alulle. - Ja enää tästä ei pääse irti. Taidan olla kuin tuomittu elämään tyytymättömyydessä ja ikuisessa täydellisyydentavoittelussa. - Edessä tulee olemaan monia todella vaikeita vuosia. Välillä toivon, että voisin elää kuin laiskat ja rennot ihmiset. HE NAUTTIVAT ELÄMÄSTÄÄN! Mutta kai se vain on niin, että ihmiset ovat erilaisia. Toisaalta voi olla myös vahvuus, kun vaatii itseltään suuria tuloksia. Mutta kun mikään muu kun 10 ei kelpaa, ei olla enää vahvuuksien puolella. - Ollaan aivan jonkin muun puolella.

(www.weheartit.com)
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti